Kodeks Etyki Polskiego Instytutu Kompetencji Przyszłości

Polski Instytut Kompetencji Przyszłości zobowiązuje się do przestrzegania najwyższych standardów etycznych w zakresie prowadzenia działalności szkoleniowej oraz doradczej. Naszym celem jest promowanie uczciwości, transparentności i równego traktowania wszystkich uczestników naszych usług. Niniejszy kodeks etyki jest wyrazem naszych wartości oraz stanowi fundament relacji z naszymi klientami, współpracownikami oraz szeroką społecznością.

I Zasady ogólne

    1. Szacunek dla uczestników szkoleń
      Każdy uczestnik naszych szkoleń jest traktowany z pełnym szacunkiem i zrozumieniem. Dbamy o tworzenie otwartego i bezpiecznego środowiska sprzyjającego rozwojowi kompetencji.
    2. Równe traktowanie
      Zobowiązujemy się do równego traktowania wszystkich osób, bez względu na płeć, wiek, pochodzenie, niepełnosprawność, religię, czy jakiekolwiek inne cechy osobiste. Nasze szkolenia są dostępne dla każdego, kto wyraża chęć uczestnictwa.
    3. Zachowanie poufności
      Wszelkie informacje dotyczące uczestników, w tym dane osobowe oraz wyniki ewaluacji, są traktowane poufnie i chronione zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.

II Profesjonalizm trenerski

    1. Odpowiedzialność za proces edukacyjny
      Nasi trenerzy są zobowiązani do utrzymania najwyższych standardów merytorycznych. Przygotowanie do zajęć oraz prowadzenie szkoleń musi być profesjonalne i zgodne z aktualnym stanem wiedzy.
    2. Ciągły rozwój
      Trenerzy zobowiązują się do ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych, aby zapewnić najwyższą jakość usług rozwojowych.
    3. Przestrzeganie granic relacji
      Trenerzy powinni zachować profesjonalny dystans wobec uczestników i unikać jakichkolwiek działań, które mogłyby naruszać granice etyczne i moralne.

III Etyka w relacjach z klientami i partnerami

    1. Transparentność działań
      Wszystkie działania prowadzone przez Instytut muszą być transparentne, a klienci mają prawo do jasnych i zrozumiałych informacji dotyczących oferowanych usług, w tym cen i warunków współpracy.
    2. Unikanie konfliktu interesów
      Członkowie zespołu zobowiązani są do unikania sytuacji, które mogą rodzić konflikt interesów, a wszelkie potencjalne sytuacje tego rodzaju muszą być zgłaszane i odpowiednio zarządzane.
    3. Reklamacje i feedback
      Uczestnicy mają prawo do składania reklamacji, które zostaną rozpatrzone w uczciwy sposób. Opinie klientów są dla nas źródłem cennych informacji, które pomagają podnosić jakość naszych usług.

IV Zasady dotyczące prowadzenia szkoleń i doradztwa

    1. Etyka trenerska
      Trenerzy są zobowiązani do etycznego prowadzenia szkoleń, z poszanowaniem godności i autonomii każdego uczestnika. Niedopuszczalne są wszelkie formy dyskryminacji, mobbingu czy nieodpowiedniego zachowania.
    2. Adaptacja metod dydaktycznych
      Stosowane metody dydaktyczne muszą być odpowiednio dobrane do potrzeb uczestników i rodzaju usługi. Trenerzy powinni dążyć do tworzenia elastycznych i angażujących form nauczania, które wspierają rozwój kompetencji.
    3. Odpowiedzialność społeczna
      Instytut zobowiązuje się do promowania postaw społecznej odpowiedzialności wśród uczestników szkoleń, w szczególności w zakresie zrównoważonego rozwoju i kompetencji ekologicznych.

V Zobowiązanie do przestrzegania prawa

    1. Zgodność z przepisami
      Wszystkie działania prowadzone przez Instytut są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności dotyczącymi ochrony danych osobowych, praw konsumenta oraz przepisów dotyczących prowadzenia działalności szkoleniowej.
    2. Etyka zawodowa
      Wszystkie osoby zatrudnione w Instytucie, w tym trenerzy, doradcy i pracownicy administracyjni, zobowiązani są do przestrzegania etyki zawodowej, uczciwości i lojalności wobec klientów i partnerów biznesowych.

VI Sankcje za naruszenie kodeksu

Naruszenie zasad niniejszego kodeksu może prowadzić do podjęcia odpowiednich działań, w tym wewnętrznych postępowań dyscyplinarnych lub zakończenia współpracy z osobami, które złamały zasady etyki.

Kodeks ten stanowi integralną część działalności Polskiego Instytutu Kompetencji Przyszłości i jest podstawą budowania zaufania w relacjach z naszymi klientami, partnerami i współpracownikami.